Kallion Vasemmistoliitto ry

Kallion Vasemmistoliitto perustettiin vuonna 1992. Nykyään olemme jäsenmäärältämme Helsingin Vasemmiston suurin osasto. Jäseniä on yli 300.

Toimintamme keskittyy pääosin Kallion alueelle mutta jäsenistömme osallistuu aktiivisesti myös Helsingin Vasemmiston erilaisiin työryhmiin, tilaisuuksiin ja tapahtumiin. Teemme yhteistyötä Helsingin muiden osastojen kanssa ja lisäksi Kallion Vasemmistolla on vahvat siteet mm. kalliolaisiin kulttuuritoimijoihin.

Kallion Vasemmistoliittoa johtaa hallitus joka kokoontuu noin kerran kuukaudessa. Hallituksen kokoukset ovat samalla osaston yleisiä kokouksia joihin kaikki kiinnostuneet ovat tervetulleita. Kokouksiin voi tulla tutustumaan vaikka ei olisi puolueen jäsen.

Kallion Vasemmisto on riemukas, energinen ja kalliolaiseen tyyliin sopivan räyhäkäs puolueosasto. Joukkoomme mahtuu monenlaista toimijaa ja toivotamme kaikki kiinnostuneet lämpimimmin tervetulleeksi osastoon. Voit tutustua hallitukseemme paremmin Yhteystiedot-sivulta.

Seuraa Kallion Vasemmistoa somessa:

Hei sinä siellä! 👋❤️ Nyt on hyvä aika liittyä vasemmistoliiton jäseneksi.Vasemmistoliiton jäsenenä olet mukana tekemässä oikeudenmukaisempaa Suomea ja parempaa tulevaisuutta niin ihmisille kuin ympäristölle. ❤️Juuri sinua tarvitaan. Liity jäseneksi ➡ www.liityvasemmistoon.fi/ ... See MoreSee Less

2 weeks ago  ·

Katso Facebookissa
Kallion vasemmisto toivottaa hyvää joulua ja iloisten uutisten vuotta 2022! ✨Valtuustoryhmämme on tehnyt tänä vuonna hurjan paljon töitä ja paljon on myös saatu aikaan. ✨✨ Vasemmisto on panostanut erityisen paljon koulutuksen puolustamiseen, ilmastotoimien kirittämiseen ja työntekijöiden oikeuksien edistämiseen. Tässä muutama nosto tämän vuoden saavutuksistamme:⚡️ Ilmastolle budjetti! Helsinki tulee laatimaan talousarvion yhteydessä ilmastobudjetin. Ilmastobudjetissa kasvihuonepäästöille asetetaan vuosikohtainen enimmäismäärä, havainnollisestaan mitä ilmastovaikutuksia kaupungin talousarviolla on ja miten se vaikuttaa kaupungin hiilineutraaliustavoitteisiin.⚡️ Kiristimme ilmastotavoitteita! Helsinki tavoittelee hiilineutraaliutta viisi vuotta suunniteltua aiemmin, eli jo vuonna 2030. Lisäksi Helsinki asetti ensimmäistä kertaa hiilinollatavoitteen. Päästöt tullaan painamaan nollaan viimeistään vuonna 2040.⚡️ Ei enää koulutusleikkauksia! Teimme koko vuoden hartiavoimin töitä, jotta viime vuonna sovitut koulutusleikkaukset peruttaisiin. Viime keväänä työmme kantoi hedelmää, kun leikkaukset peruttiin osittain. Ensi vuoden budjetissa koulutuksesta ei leikata!⚡️ Maksuton aamupala kouluihin! Aloitteestamme Helsinki pilotoi maksutonta aamupalaa kouluissa.⚡️ Tukea kulttuurille ja liikunnalle! Kulttuurille myönnettiin kaksi tukipakettia pandemiasta toipumiseen, minkä lisäksi ulkoliikuntapaikkojen rakentamisen budjetti kaksinkertaistettiin.⚡️ Ilmastohaitallinen mainonta loppuu! Ilmastolle haitallisten asioiden mainontaa kaupunkitilassa rajoitetaan.⚡️ Eettisyyttä kaupungin hankintoihin! Jätimme aloitteen Israelin miehityspolitiikan tukemisen lopettamiseksi kaupungin hankintojen kautta. Myös kaupungin muiden hankintojen vastuullisuuden noudattamista selvitetään.⚡️ Antirasismia palveluihin! Sosiaali- ja terveysalan työntekijöitä sekä kasvatushenkilökuntaa koulutetaan tunnistamaan ja purkamaan rasismia.⚡️ Puolustimme varhaiskasvatuksen työntekijöitä! Vaadimme varhaiskasvatuksen työntekijöiden työolojen ja palkkauksen parantamista.⚡️ Palkkaohjelmaa jatketaan! Kaupungin työntekijöiden palkkakehitysohjelmaa vahvistetaan.Lue koko neljänkymmenen kohdan lista verkkosivuiltamme:www.helsinginvasemmisto.fi/vuosikatsaus-2021-mita-olemme-saaneet-aikaan-tana-vuonna/#Ilmastokriisi #Ympäristö #Ihmisoikeudet #Yhdenvertaisuus #TasaArvo #Antirasismi #Feminismi #Talous #TyöntekijöidenOikeudet #PalkkaTasaArvo #Yritysvastuu #Kulttuuri #Sote #Koulutus #Varhaiskasvatus #Hiilinolla #HiilineutraaliHelsinki #Helsinki #HelValtuusto #HelsinginVasemmisto #Vasemmisto ... See MoreSee Less

4 weeks ago  ·

Katso Facebookissa