Kallion Vasemmistoliitto ry

Kallion Vasemmistoliitto perustettiin vuonna 1992. Nykyään olemme jäsenmäärältämme Helsingin Vasemmiston suurin osasto. Jäseniä on yli 300.

Toimintamme keskittyy pääosin Kallion alueelle mutta jäsenistömme osallistuu aktiivisesti myös Helsingin Vasemmiston erilaisiin työryhmiin, tilaisuuksiin ja tapahtumiin. Teemme yhteistyötä Helsingin muiden osastojen kanssa ja lisäksi Kallion Vasemmistolla on vahvat siteet mm. kalliolaisiin kulttuuritoimijoihin.

Kallion Vasemmistoliittoa johtaa hallitus joka kokoontuu noin kerran kuukaudessa. Hallituksen kokoukset ovat samalla osaston yleisiä kokouksia joihin kaikki kiinnostuneet ovat tervetulleita. Kokouksiin voi tulla tutustumaan vaikka ei olisi puolueen jäsen.

Kallion Vasemmisto on riemukas, energinen ja kalliolaiseen tyyliin sopivan räyhäkäs puolueosasto. Joukkoomme mahtuu monenlaista toimijaa ja toivotamme kaikki kiinnostuneet lämpimimmin tervetulleeksi osastoon. Voit tutustua hallitukseemme paremmin Yhteystiedot-sivulta.

Seuraa Kallion Vasemmistoa somessa:

Surullisia uutisia Helsingistä

"Halusimme panostaa koulutukseen, emme leikata. Siksi lähdimme budjettineuvotteluista.

Vasemmistoliiton valtuustoryhmä tavoitteli neuvotteluissa ratkaisua, jossa olisi peruttu kasvatukseen ja koulutukseen esitetyt leikkaukset, huomioitu koronavirusepidemian aiheuttamat taloudelliset ja sosiaaliset vaikutukset sekä korjattu pitkään jatkunut lastensuojelun ja vammaispalveluiden alibudjetointi.

Vasemmistoliitto neuvotteli tiiviisti kaksi viikkoa, jotta pormestarin esittämät leikkaukset saataisiin pois. Neuvotteluissa yritettiin vastuullisesti huolehtia lasten koulutuksesta ja helsinkiläisten palveluista. Edellytyksiä saavuttaa riittävästi nämä tavoitteet ei kuitenkaan löytynyt."

www.facebook.com/helsinginvasemmisto/photos/a.201289709889000/4941713999179857/Halusimme panostaa koulutukseen, emme leikata. Siksi lähdimme budjettineuvotteluista.

”Suomi tekee upeita panostuksia koulutukseen. On käsittämätöntä että maan rikkain kunta ja pääkaupunki samaan aikaan haittaa lastensa tulevaisuutta tekemällä koulutusleikkauksia” valtuustoryhmän puheenjohtaja Anna Vuorjoki sanoo.

Lue koko tiedote ja laita tärkeä viestimme jakoon. www.helsinginvasemmisto.fi/budjettineuvottelut/
...

3 weeks ago  ·

Kallion vasemmistolle on valittu ensi vuoden johtokunta!

Kallion vasemmiston eilisessä syyskokouksessa hyväksyttiin toimintasuunnitelma ja talousarvio ensi vuodelle sekä valittiin ensi vuoden johtokunta.

Puheenjohtajaksi valittiin Kimmo Nurminen ja varapuheenjohtajana jatkaa Joel Lindqvist!

Johtokunnassa lisäksi:

Minna-Elisa Rytkönen, jäsen