Eduskuntavaalit 2015

Kallion Vasemmisto on aktiivisesti mukana Helsingin Vasemmiston vaalityössä. Olemme läsnä turuilla ja toreilla ja järjestämme myös omia vaalitilaisuuksiamme. Osastollamme on lisäksi neljä loistavaa ehdokasta! Tutustu heihin alla olevien esittelyjen kautta ja tule mukaan tukiryhmätoimintaan!

Muut Helsingin ehdokkaat löydät Helsingin Vasemmistoliiton kautta.

Kallion Vasemmiston eduskuntavaaliehdokkaat

Mikko Jokio

Y10_9467Lähihoitaja (psykeat), JHL-luottamusmies, AY-aktiivi.
Helsingin vasemmiston varapuheenjohtaja.
Helsingin Vapaaehtoistyön neuvottelukunnan jäsen.

”Olen Mikko Jokio 39-vuotias mielenterveysduunari, viiden lapsen isä. Vaikka asunkin Pihlajanmäessä niin olen henkisesti Kalliolainen.

Olen toiminut mielenterveysalalla 18 vuotta, ja tuona aikana hän on nähnyt, kuinka hyvinvointivaltiota on ajettu alas. Toimintoja on lopetettu ja supistettu vähitellen, mutta kuitenkin suunnitelmallisesti. Ei tullut paremminvointivaltiota, vaan saatiin eriarvoistuva yhteiskunta.

Tälle tarvitaan nyt stoppi!

Nyt tarvitaan sosiaalista elvytystä, jossa rahoitusta kasvatetaan muun muassa etsivään nuoriso- ja vanhustyöhön, kouluterveydenhuollon ja kotiin tulevan tuen kehittämiseen.”

Lisätietoa: Facebook, Twitter

Mikon tukitili: FI24 1459 3500 0074 12, tekstikenttään Jokio2015

Mai Kivelä

Mai_kampanjakuva”Olen 31-vuotias Vasemmistonuorten pääsihteeri, feministi, kolmivuotiaan lapsen äiti ja pitkän linjan kansalais- ja ympäristöaktivisti. Koulutukseltani olen yhteiskuntamaantieteen maisteri Lontoon yliopistosta. Minulla on yli kymmenen vuoden kokemus yhteiskunnallisissa liikkeissä ja kansalaisjärjestöissä toimimisesta. Aktivistina olen toiminut niin kaduilla ja kabineteissa kuin suoran toiminnan actioneissa metsissä ja merillä.

Olen ehdolla, koska haluan toimia ekologisen kestävyyden ja ihmisten yhdenvertaisuuden puolesta. Politiikassa minulle tärkeitä teemoja ovat ilmastokriisin torjuminen, luonnon monimuotoisuuden turvaaminen, eläinten oikeudet, kansainvälinen solidaarisuus, asuminen, työ ja toimeentulo, julkiset palvelut sekä tulo- ja terveyserojen kaventaminen. Kestäviä ratkaisuja on tarjolla, tarvitaan vain poliittista voimaa ja tahtoa niiden toteuttamiseksi!

Tukiryhmäni toivottaa tervetulleeksi mukaan tekemään vaalivoittoon tähtäävää kampanjaa! Jokaiselle löytyy oman ehtimisen mukaan osallistumismahdollisuuksia.”

Lisätietoja: maikivela.fi, Facebook

Main tukiryhmä: kampanjapäällikkö Janne Nurmi, janne[at]jannenurmi.fi, 044 338 6065

Main tukitili: FI37 3636 3010 8331 01, BIC: TAPIFI22

Dan Koivulaakso

10854331_10153045622957718_3974145373325336917_o34-vuotias.
Sopimustoimitsija.
Kaupunginvaltuutettu ja konsernijaoston jäsen.
YTM ja kauppatieteiden aikuisopiskelija.
Puoluevaltuuston jäsen.
Kallion vasemmistoliiton jäsen ja entinen puheenjohtaja.

“Olen ammattiliittoduunari JHL:ssä ja tietokirjailija. Aiemmin olen työskennellyt ja ollut aktiivina monenlaisissa rasisminvastaisissa kampanjoissa, kansalaisjärjestöissä jayhteiskunnallisissa liikkeissä. Tällä hetkellä opiskelen kauppatieteitä saadakseni uusia työkaluja oikeiston nujertamiseen. Vaikka toimin aktiivisesti kuntapolitiikassa en ole koskaan unohtanut ruohonjuuritason kampanjoita.

Tehdään yhdessä hyvät vaalit ja nostetaan vasemmisto nykymenon aidoksi vaihtoehdoksi!”

Lisätietoja: dankoivulaakso.fi, Facebook, Twitter

Danin tukiryhmä: Kampanjapäällikkö Heidi Auvinen, 0503799461

Danin tukitili: FI53 1470 3500 5604 15, tekstikenttään Dan2015

Kai Sadinmaa

10948037_1046738845342043_1069361765_o”Olen 50-vuotias pappi ja kirjailija, kolmen kouluikäisen lapsen isä. Olen kotoisin Torniosta ja juurtunut Helsingin Kallioon. Koulutukseltani olen teologian maisteri ja puutarhuri. Olen kirjoittanut draamaa niin näyttämölle kuin radioon. Esikoiskirjani 10 käskyä kirkolle julkaistiin viime keväänä.

Ajattelin pitkään etten lähde politiikkaan. Koin ettei se ole papille hyväksi. Nyt tilanne on muuttunut. Kristinuskon tulkintaani on tullut voimakkaan poliittisia painotuksia. Kirkko ja kristityt eivät voi jäädä sivustaseuraajiksi. Yhteiskunnan tilanne on sen verran vakava, että on pakko valita puolensa. Vallitsevan uusliberalistisen taloushegemonian seurauksensa Suomesta on tullut Länsi-Euroopan voimakkaimmin eriarvoistunut maa. Niin Suomi kuin koko sivilisaatio on syöksymässä kuiluun, jos suunta ei muutu. On siis aika asettua vastarintaan. Meidän on tehtävä kaikkemme oikeudenmukaisemman ja elämää ylläpitävän talouden puolesta. On synnytettävä yhteiskunta, jossa ketään ei työnnetä ulos, jossa jokaisella ihmisellä on ihmisarvo, korvaamaton arvokkuus.

Tervetuloa mukaan innostavaan porukkaan tekemään rohkeaa vaalikampanjaa.”

Lisätietoja: kaisadinmaa.fi, Facebook

Kain tukiryhmä: Kampanjapäällikkö Johanna Matikka, hannamari.matikka@gmail.com

Kain tukitili: FI25 1521 3000 0014 63 (Tilin omistaja: Vasemmistoliitto, viitenumero: 82510. HUOM! On tärkeää, että käytät yllä olevaa viitenumeroa, jotta avustus ohjautuu oikeaan osoitteeseen.)